Tiny House Gelände Nord-Ost-Brandenburg / Süd-Ost-McPomm

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Tiny House Gelände Nord-Ost-Brandenburg / Süd-Ost-McPomm

Schon eine Weile suche ich nach einen Platz für mein Tiny House nördlich von Berlin.
      Möchte nicht wie ein Einsiedlich ganz allein irgendwo abgeschieden wohnen und hatte nach einer gmeeinschaft gesucht, die auch mit Öffis akzeptabel ereichbar ist und
      nichts gefunden.

Da die Grundstückpreise im Berliner Umland echt pervers* geworden sind, möchte ich nun selbst ein Projekt entlang der Regional-Express-Linien RE3 und RE5 aufziehen.
      Ich habe da schon meinen Favoriten gefunden. Da die erste Million immer die schwerste ist, kann ich das leider nicht aus der Portokasse stemmen und suche Mitstreiter,
      die tatkräftig mithelfen wollen und/oder im fünstelligen Bereich ohne Bank investieren können.
      Dabei schwebt mir ein flexibles Konzept vor, wo dann jeder austeigen kann, wenn es ohne woanders hinzieht.

Wer Inetresse hat, möge das bitte heir kund tun oder mich privat anschreiben.

Sonnige Grüße

Testero

*Sorry, kann ich echt nicht anders sagen.
    • Good day,

My name is Maki and I have been reading about tiny houses for couple years and looking for a place for my future tiny house. I want to switch to the alternative way of life and return to nature and the simple life, maybe a self-sufficient house... I am currently looking for a place, preferably in Germany where I could set my tiny house. I would live there (with my child) and I need to have that be my official address. Unless you perhaps have or know someone who has something to rent throughout the year or something to sell? I am open to any kind of an agreement.
      I would like to know what are rules and requirements, how it works, how much it cost and if there a place is if I would like to join you for officieel place.
      From here where I live, IN summer 2019 I need to move, I would like move to Germany right away, but I need good plan and see how en what. In end April or begin May I would like to come to visit Germany and find a place where I would move in summer.
      I would like that it is not to far away from school, or work maybe. I could help to make a community/tiny village or something like that.
      I do not speak Germany yet, I speak English, Dutch and Serbo-Croatian.

Thank you for answer. Greteings,maki